A gyerekek tudása, személyisége sokféleképpen gazdagodhat. Az ember természethez való viszonya meghatározza önmagához való viszonyát. A környezettudatos gondolkodás és cselekvés gyökeret kell, hogy eresszen az ember magatartásában. A tájban való alkotással a gyerekek egyszerre érthetik és érezhetik meg saját hatásukat a valóságra. Az élményen alapuló foglalkozás, a felszabadult alkotótevékenység, a kísérletező, kreatív tanulási folyamat a sikerélményt nyújtó oldott légkörben végzett munka, erősíti a belső motivációt, a természethez való pozitív kötődés kialakulását.
Hagyománnyá vált intézményünkben hogy megemlékezünk Szent Lukács napjáról.
„Október 18. Szent Lukács ünnepe, akinek evangéliuma Isten irgalmasságát visszhangozza. „
Ekkor, a Magyar festészet napja alkalmából Szakács Barna festőművész kiállítását nyitottuk meg ebből az alkalomból.
Még októberben néhány diákunk pályázott az Országos Szent Ferenc rajzpályázatra, amely már hagyomány az Állatok világnapja alkalmából. Évek óta sikeresen szerepelnek ezen a pályázaton tanítványaink. Ebben az évben is sikerült egy külön díjat begyűjteni.
Balla Gréta országos külön- díjas lett.
Természetesen a téli ünnepkör elemeivel is foglalkoztunk. Megünnepeltük a Mikulást és a karácsonyt, ahol a tanulok maguk által készített ajándékokkal lepték meg egymást.
Érdekes és közkedvelt volt az elképzelt” tengeri akvárium” projekt, ahol a tengerről és az abban lévő élővilágról szereztek ismeretket a tanulók, és készítették el az általuk elképzelt illusztrációt. Néhány tanulói munka.
Végezetül álljon itt egy idézet arról, milyen fontos a művészetoktatás.
A jövő mindig az iskolapadban kezdődik.Ezek a szavak összecsengenek
Kodály Zoltán gondolatával:
„Sokkal fontosabb, hogy ki az énektanár Kisvárdán, mint hogy ki az Opera igazgatója. Mert a rossz igazgató azonnal megbukik. [...] De a rossz tanár harminc éven át harminc évjáratból öli ki a zene szeretetét.”
Rozinka László
tanszakvezető